logo

Volkswagen Transporter T1 hamarosan új köntösben?

Olykor mindannyiunknak jól esik kicsit újra gyerekbőrbe bújni, kedvenc autókról álmodozni, favoritjainkat különböző szempontok szerint rangsorolni. Akárhogy is, az új Volkswagen Bulli, amely megjelenésében a múltat idézi, technikailag azonban már a jövőt képviseli, bizonyosan sokak képzeletbeli listáját vezeti majd.

Volt egyszer egy sikertörténet: főszereplője a Volkswagen T1, amely a világ mindentáján milliószám rótta a kilométereket az 1950–60-as években – mindenki legnagyobb megelégedésére. Még becenevet is kapott: „Bulli”. A legenda most az újjászületés küszöbén áll, a Volkswagen ugyanis megalkotta az ősmodell szellemi és formai örökösét, a Bulli tanulmányautót. Az újdonság éppolyan karakteres, mint elődje, ráadásul tágas és praktikus, műszakilag azonban teljes mértékben a jövőbe mutat. Hála a legmodernebb technikai fejlesztéseknek, a Bulli teljességgel ártalmatlan a környezetre: orrában, az első tengelyek előtt egy 85 kW teljesítményű villanymotor szolgáltatja dinamikáját, amely 0–100 km/órára 11,5 másodperces gyorsulási időt, illetve 140 km/órás végsebességet takar. A villanymotor energiaellátásáról egy 40 kWh-s lítiumion akkumulátorcsomag gondoskodik – ez a kapacitás akár 300 kilométeres távolság megtételéhez is elegendő, tehát megnyugtató tartalékot biztosít a Bulli személyzete számára. A sorozatgyártás beindulása esetén e változaton felül benzines és dízelüzemű erőforrások is szerepelnének a motorkínálatban. A kívülről rendkívül figyelemfelkeltő retrodesign – többek között az óriási Volkswagen embléma, valamint a Samba-kivitel kétszínű fényezése, amely a karakteres frontrészt még inkább kihangsúlyozza – mindenütt visszaköszön. Mindazonáltal az elöl és hátul egyaránt LED-fényforrásokkal felszerelt tanulmánymodell vizuális jegyeivel hűen illeszkedik a legújabb Volkswagenek családjába.

A formavilágon túl a belső tér is igencsak impresszív. A Bulli a vezetővel együtt hat embernek nyújt kényelmes és tágas utazási lehetőséget. Külső méreteinek ismeretében ez igazi csoda, a jármű hossza ugyanis a 4 métert sem éri el, szélessége 1,75 méter, míg a magassága 1,7 méter. Az okos tervezésnek köszönhetően az utastér teljesen sík, így a minibusz szükség esetén mini haszonjárművé is átalakítható, s az utasülések összehajtogatása után akár 1600 literes hasznos csomagtér nyerhető. S végül, de nem utolsósorban a Bullireinkarnáció nem csupán a tér és a mozgás, hanem a valódi szórakozás örömével is kényezteti a bent ülőket: műszerfalát egy kivehető iPad alkotja, amely köztudottan legalább olyan sokoldalú, mint maga a jármű. Az új Bulli egyértelműen a XXI. század szülötte. Kérdés, mikor fog valójában is megszületni?

forrás: Volkswagen