Alkatrész
- Golf
- Jetta/Vento
- Passat
- Polo/Derby
- Transporter
- Scirocco/Corrado
Olykor mindannyiunknak jól esik kicsit újra gyerekbőrbe bújni, kedvenc autókról álmodozni, favoritjainkat különböző szempontok szerint rangsorolni. Akárhogy is, az új Volkswagen Bulli, amely megjelenésében a múltat idézi, technikailag azonban már a jövőt képviseli, bizonyosan sokak képzeletbeli listáját vezeti majd.
Volt egyszer egy sikertörténet: főszereplője a Volkswagen T1, amely a világ mindentáján milliószám rótta a kilométereket az 1950–60-as években – mindenki legnagyobb megelégedésére. Még becenevet is kapott: „Bulli”. A legenda most az újjászületés küszöbén áll, a Volkswagen ugyanis megalkotta az ősmodell szellemi és formai örökösét, a Bulli tanulmányautót. Az újdonság éppolyan karakteres, mint elődje, ráadásul tágas és praktikus, műszakilag azonban teljes mértékben a jövőbe mutat. Hála a legmodernebb technikai fejlesztéseknek, a Bulli teljességgel ártalmatlan a környezetre: orrában, az első tengelyek előtt egy 85 kW teljesítményű villanymotor szolgáltatja dinamikáját, amely 0–100 km/órára 11,5 másodperces gyorsulási időt, illetve 140 km/órás végsebességet takar. A villanymotor energiaellátásáról egy 40 kWh-s lítiumion akkumulátorcsomag gondoskodik – ez a kapacitás akár 300 kilométeres távolság megtételéhez is elegendő, tehát megnyugtató tartalékot biztosít a Bulli személyzete számára. A sorozatgyártás beindulása esetén e változaton felül benzines és dízelüzemű erőforrások is szerepelnének a motorkínálatban. A kívülről rendkívül figyelemfelkeltő retrodesign – többek között az óriási Volkswagen embléma, valamint a Samba-kivitel kétszínű fényezése, amely a karakteres frontrészt még inkább kihangsúlyozza – mindenütt visszaköszön. Mindazonáltal az elöl és hátul egyaránt LED-fényforrásokkal felszerelt tanulmánymodell vizuális jegyeivel hűen illeszkedik a legújabb Volkswagenek családjába.
A formavilágon túl a belső tér is igencsak impresszív. A Bulli a vezetővel együtt hat embernek nyújt kényelmes és tágas utazási lehetőséget. Külső méreteinek ismeretében ez igazi csoda, a jármű hossza ugyanis a 4 métert sem éri el, szélessége 1,75 méter, míg a magassága 1,7 méter. Az okos tervezésnek köszönhetően az utastér teljesen sík, így a minibusz szükség esetén mini haszonjárművé is átalakítható, s az utasülések összehajtogatása után akár 1600 literes hasznos csomagtér nyerhető. S végül, de nem utolsósorban a Bullireinkarnáció nem csupán a tér és a mozgás, hanem a valódi szórakozás örömével is kényezteti a bent ülőket: műszerfalát egy kivehető iPad alkotja, amely köztudottan legalább olyan sokoldalú, mint maga a jármű. Az új Bulli egyértelműen a XXI. század szülötte. Kérdés, mikor fog valójában is megszületni?
forrás: Volkswagen