logo

Golf II. 1983

A második nemzedék sajtópremierjének 1983 augusztusában került sor Münchenben. A már június óta sorozatgyártásban lévő modell megőrizte elődje karakterét, vonalvezetése viszont finomodott, s ez a karosszéria légellenállási együtthatójának (cw) értékét 0,34-re szorította le.

A tengelytáv megnyúlt, a poggyásztér meghízott”, hogy a jármű lépést tudjon tartani a vevők igényeivel. A hátsó tengely módosításával javult az autó kezelhetőségét és úttartása.

A benzines erőforrások kínálata az 1,3-ból az 1,8 literesig terjedt, s két 1.6-os dízel egészítette ki a sort – turbó nélkül 54, turbóval 70 lóerős kivitelben. A csúcsot 1,8 literes, 112 lóerős aggregátjával továbbra is a GTI jelentette. A karosszériaváltozatok között kabriolet nem született – nem volt rá szükség, hiszen az egyes Golf megflelő variánsa nagy népszerűségnek örvendett.

A Golf-szériában az 1,8 literes üzemanyag-befecskendezéses motor lett az első, melyet katalizátorral szereltek fel, 1984-ben. A környezetvédelmet szolgáló szerkezet teljesítményveszteséget okozott, ám a 107 lóerő még mindig tisztesnek mondható.

1986-ban került a kereskedőkhöz a négykerékhajtással felszerelt Golf syncro, melyet augusztustól blokkolásgátlóval is elláttak. A Volkswagen 1986 márciusában használt a Golfokban először hengerenkénti négyszelepes motort. Mivel a kisérleti alany a GTI volt, a modell GTI 16V néven mutatkozott be – 139 lóerős teljesítménnyel és a 210 km/h-s végsebesség lehetőségével csalogatva a vevőket. Katalizátoros változata megelégedett a 129 lóerővel.

1987-től az addig csupán az összkerékhajtású verziókhoz kínált ABS a GT, a GTI és a GTI 16V modellekhez is rendelhető extra lett. Tovább terjedt a katalizátor használata, s az egész Golf-sorozat frissítésen esett át. Megváltozott a belső felszereltség, módosult a hűtőrács, a gumicsíkok külleme. A pillangóablak eltűnt az elsőajtóról, így a külső visszapillantó tükör előbbre került.

1988-ban bemutatkozott a Rallye Golf G60, amely spirális kompresszora segítségével 160 lóerő teljesítményt ért el. Ez az autó azonban csak az előjátéka volt a 70 példányban, 1989-től gyártott verziónak: a Golf Limited G60 típust ugyanis syncro-meghajtással és hengerenként négy szeleppel látták el, így 210 lóerőt kovácsoltag az addigi 160-ból. Közben 1988 júniusában elkészült a 10 milliomodik Golf.

Az 1989-es esztendő két speciális egyedről vált nevezetesé: megszületett az elektromos hajtású Golf City Stomer és a dízel-elektromos üzemű Golf Hybrid. Ebben az évben útnak indították az 1,6 literes, 80 lóerős turbódízelt is.

Ugyancsak 1989-ben állt elő a Volkswagen a Golf Countryval, amely négykerékhajtása megemelt teste, gazdag extrafelszereltsége miatt főleg a vidéki terephasználatot kedvelte. Forgalomba került a GTI G60-as modell is, a Rallye Golfhoz hasonlóan 160 lóerős kivitelben. A dízel típusok közbenső levegőhűtővel és oxidációs katalizátorral gazdagodtak, így magasabb teljesítményt értek el, ugyanakkor kevesebb káros anyagot juttattak a szabadba. 1990-től valamennyi benzines Golf kapott katalizátort.

Kettős jubileumot ünnepelhetett a sorozat 1990 novemberében, hiszen elhagyta a gyár falait az egymilliomodik GTI és a 12 milliomodik Golf.